Selecteer taal

Nederlands English

Selecteer taal

Nederlands English

Alle informatie > Algemene informatie

Alles wat jij moet weten voor de eindejaarspiek!

De eindejaarspiek is dé periode vol feest- en kortingsdagen waarin webshops veel meer bestellingen ontvangen dan gemiddeld. Samen met PostNL hebben we voorbereidingen getroffen om de topdrukte zo goed mogelijk te kunnen ondervangen. Op deze pagina vertellen we je daar graag alles over. Houd daar rekening mee in het managen van de verwachtingen naar jouw klanten.

postnl pakketten verzenden

Houd rekening met aangepaste aanlever- en bezorgtijden.

Samen met PostNL zetten we alles op alles om jouw klanten op tijd van hun bestellingen te voorzien. Toch blijft het helaas onvermijdelijk dat een deel van de post en pakketten later bezorgd zullen worden. Jij kunt helpen de kans op vertraging te verkleinen door zendingen op tijd en aan het einde van de week in te leveren bij PostNL. Probeer indien mogelijk maandagen te vermijden en lever pakketten zo vroeg mogelijk aan. Houd daarbij rekening met de aangepaste aanlever- en bezorgtijden van PostNL.

Aangepaste aanlever- en bezorgtijden

Piektoeslag van € 0,25 per pakket.

Om ook de drukke eindejaarsperiode de kwaliteit van de verwerking en bezorging van pakketten te kunnen waarborgen, wordt van 20 november t/m 31 december 2020 een piektoeslag in rekening gebracht. De piektoeslag geldt voor pakketten met bestemming binnen Nederland, binnen Europa, buiten Europa en pakketten die retour worden gestuurd door de ontvanger. De piektoeslag wordt bovenop jouw huidige prijs voor het versturen van een pakket doorberekend. 

Wijzigingen Haalservice.

  • Tijdens de eindejaarsperiode vindt de Haalservice op verschillende dagen eerder plaats. Op officiële feestdagen vindt er helemaal geen Haalservice plaats. Klik hier voor een overzicht van de wijzigingen en of dit van invloed is op jouw logistieke proces.
  • Heb jij een structurele Haalservice en ben je op één of meerdere dagen buiten de officiële feestdagen om gesloten? Geef dit dan tijdig door via sales@myparcel.nl zodat wij jouw structurele Haalservice op de betreffende data kunnen annuleren.
  • Verwacht jij ook meer te gaan versturen tijdens de piekperiode en wil je voor bepaalde dagen extra volume aanvragen? Geef dit dan z.s.m. door via sales@myparcel.nl, zodat jouw aanvraag nog ingediend kan worden. Houd daarbij rekening met onderstaande deadlines per piekweek.

Aangepaste openingstijden MyParcel.

Tijdens de piekperiode staan we met man en macht voor je klaar om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Daarom hebben we onze openingstijden verruimd en alle informatie rondom de eindejaarsperiode hier voor je op een rijtje gezet. Kom je ergens niet uit? Dan is het antwoord op jouw vraag ook altijd eenvoudig te vinden via onze kennisbank.

Aangepaste openingstijden gelden van 30 november t/m 31 december 2020.

Op donderdag 24 en donderdag 31 december zijn wij bereikbaar voor al jouw vragen van 07.00 tot 17.00 uur.

Maandag 08.00 – 18.30 uur
Dinsdag 08.00 – 18.30 uur
Woensdag 08.00 – 18.30 uur
Donderdag 08.00 – 18.30 uur
Vrijdag 08.00 – 17.00 uur
Zaterdag 09.00 – 17.00 uur
Zondag Gesloten

Bewaar het overzicht met onze Eindejaarskalender.

In deze kalender vind je alle belangrijke acties en deadlines voor de komende periode.

Verstuur extra grote en/of zware pakketten met een pallet.

Wil je de komende periode pakketten groter dan 175 x 78 x 58 cm en/of zwaarder dan 30 kg versturen? Of een groot aantal pakketten naar eenzelfde adres versturen? Plan dan vanuit jouw account een palletzending in. Jouw palletzending wordt al binnen twee werkdagen bezorgd! Voor palletzendingen geldt dat tijdens de eindejaarsperiode de ophaal- en aflevertijden helaas niet gegarandeerd kunnen worden. Ook hier kunnen soms vertragingen optreden vanwege de drukte. Klik hier om een palletzending te versturen.

Manage duidelijk de verwachtingen van jouw klanten.

Manage duidelijk de verwachtingen van jouw klanten en wees voorzichtig met het bieden van garanties m.b.t. de bezorging van bestellingen. Zo kun je teleurstellingen voorkomen. Aan alle mogelijke oplossingen is gedacht om de topdrukte nóg beter te kunnen ondervangen. Ondanks alle voorbereidingen is de kans tijdens de eindejaarspiek groter dat jouw zendingen later worden bezorgd dan je gewend bent. We vragen hiervoor jouw begrip en geduld. 

Coronatoeslag op alle wereldzendingen.

De huidige situatie als gevolg de ontwikkelingen rondom het coronavirus stelt PostNL en internationale netwerkpartners voor grote uitdagingen. Dit heeft gezorgd voor aanpassingen in het logistieke proces en extra kosten voor zendingen met een bestemming buiten Europa. De tijdelijke coronatoeslag geldt daarom voor alle wereldzendingen. Een overzicht van de tarieven vind je hier

Caseoverzicht: vragen, schades of vermiste pakketten?

Heb je een vraag, wil je een schade melden of is jouw pakket na 7 dagen nog vermist? Dan kun je een case indienen via jouw account. Op deze manier kunnen wij jou het beste helpen de case op te lossen. Via jouw persoonlijke caseoverzicht ben je altijd op de hoogte van de meest actuele status en details van iedere case. Hier kun je ook reageren en zelf cases sluiten zodra deze zijn opgelost.

Account instellen

Is jouw account optimaal ingericht voor de piekperiode?

Verpakkingen bestellen

Zonder verpakking geen verzending. Bestel jouw verpakkingen op tijd.

Tips & Tricks

Vind hier alle inspiratie voor een goede voorbereiding op de piekperiode.

Veelgestelde vragen tijdens de piekperiode.

Er wordt een afleverscan getoond, maar mijn brievenbuspakje is niet ontvangen, wat nu? Waarom loopt de Track & Trace niet door? Hoe maak ik een retourlabel aan? Waar vermeld ik het antwoord- of postbusnummer?