Ontvangt mijn klant in het buitenland een Track & Trace e-mail?
Ja, indien je de Track & Trace e-mail functionaliteit hebt geactiveerd en de status voor een land of de ‘default’ optie op ‘aan’ hebt staan. Hoe je dat doet, vertellen we je hieronder:
- Login in jouw MyParcel account → Ga naar Accountinstellingen → Klik bij de betreffende webshop op Track & Trace → Scroll naar beneden naar ‘Jouw Track & Trace e-mails’ → In de kolom ‘Status’ activeer je de Track & Trace e-mail voor een specifieke soort zending → Klik vervolgens op het potlood-icoontje om de betreffende e-mail te personaliseren. Je kunt zelf de tekst bepalen en door gebruik te maken van e-mailcodes (onderaan de pagina weergegeven) worden voor iedere klant specifieke gegevens van de bestelling automatisch in de e-mail getoond.
- Voor een paar landen hebben we al een standaard opzet gemaakt voor de Track & Trace e-mail in de voertaal van het betreffende land.
- De default optie is een Track & Trace e-mail die je kunt activeren en personaliseren voor overige landen.
Gerelateerde vragen
Staat de barcode van de buitenlandse vervoerder ook in de Track & Trace mail?
Ik heb mijn Track & Trace pagina gepersonaliseerd, is een Track & Trace e-mail dan nog nodig?
Hoe activeer ik de Track & Trace e-mail?
Wat kan je met de Track & Trace e-mail?
Wanneer wordt een Track & Trace e-mail verzonden?