Hoe kan ik voor een afhaallocatie in Nederland kiezen?

Bij het aanmaken van een zending naar een Nederlandse afhaal locatie is het de bedoeling dat jij of jouw klant eerst het huisadres van jouw klant invoert. Daarna kun je via "Kies aangepaste bezorging" kiezen voor de afhaal locatie waar jouw klant het pakket wilt ophalen. Als de zending dan wordt aangemaakt vind je in het zendingenoverzicht achter de naam van jouw klant (tussen de haakjes) de postcode en het huisnummer van jouw klant terug en zal daaronder het adres van de afhaal locatie zichtbaar zijn. 

Let op! Wanneer het adres van de afhaal locatie handmatig wordt opgegeven als adres van de klant, kan de zending niet bezorgd worden. Dit komt omdat zij officieel niet de ontvanger zijn.

Je kunt via jouw account zelf een afhaallocatie kiezen voor een zending. Ga naar ‘Zendingen’ en kies voor ‘Nieuwe zending’. Vul hier de adresgegevens in van de ontvanger. Klik vervolgens op de knop ‘Kies aangepaste bezorging’ en het volgende scherm verschijnt:



Klik op ‘Ophalen’ en vul de overige gegevens in. De dichtstbijzijnde Nederlandse PostNL locaties worden getoond en je kunt er een selecteren.

Gerelateerde vragen