Printerloos retourneren.

Bied jouw klanten meer gemak en service met printerloos retourneren.

Het retourbeleid van jouw webshop is ontzettend belangrijk. Bied jouw klanten nu nog meer gemak en activeer de functionaliteit: printerloos retourneren. Voor jouw klant ontzettend handig omdat hij of zij het retourlabel nu niet meer hoeft te printen! Niet elke consument heeft immers een printer. Jouw klant kan zijn of haar bestelling simpelweg retourneren met een digitale barcode op de smartphone en langsbrengen bij een PostNL locatie. 

Een hogere klanttevredenheid.

Door deze extra service hoeven jouw klanten geen retourlabel meer te printen.

Sneller retouren verwerken.

Hoe eenvoudiger het retourproces, hoe sneller jij de producten weer in huis hebt en opnieuw kan aanbieden.

Meer herhaalaankopen.

Met een positieve retourervaring zijn consumenten tot 3x meer geneigd om opnieuw een aankoop te doen.

Goed om te weten.

Printerloos retourneren is alleen beschikbaar als de heenzending is verstuurd als pakketzending zonder verzendopties. Mocht de retour een brievenbuspakje zijn of een pakketzending met verzendopties (zoals Leeftijdscheck 18+ of verhoogde aansprakelijkheid), dan is de digitale barcode niet beschikbaar en moet jouw klant zelf een label printen.

Hoe werkt het?

Stel printerloos retourneren eenvoudig in via jouw ‘Shopinstellingen’ > ‘Retouren’. Selecteer ‘Ja’ onder het kopje ‘Printerloos retourneren via PostNL’.

Bepaal vervolgens of je de meerprijs voor het printerloos retourneren (€ 0,10) wil doorberekenen aan jouw klant of niet.

Heb je de bestelling verstuurd als pakketzending zonder verzendopties? Dan ontvangt jouw klant via het retourportaal automatisch de unieke digitale barcode.

Jouw klant laat de barcode zien op de PostNL locatie, de PostNL medewerker print het retourlabel en verwerkt de zending.

Veelgestelde vragen.

Kan ik printerloos retourneren voor al mijn zendingen gebruiken? Waar stel ik printerloos retourneren in? Hoe lang is de digitale barcode geldig voor printerloos retourneren? Wat gebeurt er als mijn klant de bestelling niet binnen de 72 uur retourneert met printerloos retourneren? Waarom kan ik geen gebruik maken van printerloos retourneren?