Retourredenen.

Jouw klanten om retourredenen vragen.

Retouren zijn nooit helemaal te voorkomen. Gemiddeld wordt 9% van alle online aankopen weer retour gestuurd. Het product voldoet bijvoorbeeld niet aan de verwachting, is kapot of komt niet overeen met de beschrijving op de website. Door Retourredenen te integreren in jouw retourservice, kun je jouw klanten vragen ‘waarom’ zij een bestelling retourneren. Je krijgt hiermee meer inzicht in de redenen van retouren en kunt hier actief mee aan de slag om jouw service nog verder te verbeteren. Zo zijn toekomstige retouren eventueel te voorkomen.

Hoe schakel ik Retourredenen in?

De Retourredenen zijn onderdeel van jouw eigen Retourpagina. Lees hier hoe je jouw eigen Retourpagina instelt.

  1. Login in jouw account. Ga naar accountinstellingen en klik bij de betreffende webshop op ‘Retour’. Klik daarna op “Retourredenen”. Zorg dat Retourredenen inschakelen’ op ‘Ja’ staat.
  2. Selecteer bij “Beschikbare redenen” welke retourredenen je wilt opnemen. Je kunt maximaal 15 redenen toevoegen.
  3. Kies of je retourredenen wil verplichten door “Verplicht maken” op ‘Ja’ te zetten.
    Let op: als je hier “nee” selecteert, dan is het invullen van de retourredenen voor jouw klanten dus niet verplicht.
  4. Klik onderaan de pagina op “Instellingen opslaan”

Dit zijn de voordelen voor jou.

Kom te weten waarom jouw klanten een bestelling retourneren.

Monitor retouren in jouw overzichtelijk dashboard.

Optimaliseer je retourbeleid.

Voorkom onnodige retouren in de toekomst.

Veelgestelde vragen.

Hoe komt mijn klant aan het retourlabel? Gelden voor de retourzending vanuit het buitenland dezelfde voorwaarden als de heenzending? Waar kan ik mijn retourgegevens wijzigen? Wie bepaalt wie voor het retourlabel betaalt? Hoe kan mijn klant het retourlabel gebruiken? Kan ik een retourlabel meesturen bij een heenzending?