Selecteer taal

Nederlands English

Selecteer taal

Nederlands English

MyParcel e-fulfilment

Jouw complete order- en verzendproces uitbesteed met MyParcel e-fulfilment.

Geef het complete order- en verzendproces uit handen, van opslag tot retourverwerking. Zo kun jij je volledig focussen op het laten groeien van je onderneming, terwijl wij zorgen voor een snelle en vlekkeloze afhandeling van jouw bestellingen. Wij regelen de logistiek, jij laat je onderneming groeien.
Afbeelding voor
All-in-one tarief.

All-in-one tarief.

Eén helder tarief dat het volledige proces van orderverwerking tot verzending dekt.

Realtime inzicht.

Realtime inzicht.

Volg elke order en zending via ons dashboard en behoud volledige controle.

Binnen 48 uur live.

Binnen 48 uur live.

Start snel met een compleet ingericht e-fulfilmentproces, volledig afgestemd op jouw onderneming.

Jij levert de producten aan, wij doen de rest!

1.

Productbeheer: Overzichtelijk op één plek. Importeer gemakkelijk productdata vanuit jouw verkoopkanalen en beheer ze in het MyParcel platform.

2.

Opslag: Veilig en zorgeloos. Jouw voorraad slaan we overzichtelijk en veilig op in ons fulfilment magazijn. Je hoeft de producten alleen aan te leveren, wij doen de rest.

Vraag offerte aan
3.

Voorraadbeheer: Altijd up-to-date. Ook het voorraadbeheer nemen we voor je uit handen. Via ons platform houd je realtime inzicht in de voorraadniveaus.

4.

Orderbeheer: Snelle afhandeling gegarandeerd. Zodra een klant een bestelling plaatst, zorgen wij dat de order snel en zorgvuldig wordt verwerkt en klaargemaakt voor verzending.

Vraag offerte aan
5.

Verzending: Wereldwijd via de beste vervoerders. Met keuze uit talloze verzendopties en de uitgestrekte netwerken van PostNL, DHL, DPD en UPS wordt jouw bestelling binnen de kortste keren bij de klant bezorgd.

6.

Retouren: Snel en efficiënt verwerkt. Van het controleren van de producten tot het weer terugplaatsen in de voorraad. Wij verwerken de retouren snel en efficiënt, zodat jij en je klant hier geen omkijken naar hebben. Zo blijft jouw klant tevreden, ook na een retour.

Vraag offerte aan

Realtime inzicht in alle logistieke processen via ons platform.

Van de voorraadniveaus tot de status van de orders, zendingen en retouren: via ons platform houd je realtime inzicht in elke fase van het logistieke proces. Zo houd je volledige controle en kom je nooit voor verrassingen te staan.

Vraag offerte aan

Optimaliseer je verzendstrategie met MyAnalytics.

Analyseer je verzend- en retourdata via onze krachtige analysetool. Gebruik deze inzichten om slimmere en betere keuzes te maken zodat je processen kunt verbeteren.

Pakket dat ingepakt en dichtgetaped wordt. Een vrouw plakt er MyParcel tape op om het pakket dicht te maken.

Waarom kiezen voor MyParcel e-fulfilment?

Vanaf 500 orders per jaar kun je jouw volledige fulfilmentproces bij ons onderbrengen. MyParcel e-fulfilment helpt je om:

  • Jouw onderneming te laten groeien. Wij zorgen voor de logistiek, zodat jij je kunt richten op wat echt belangrijk is: jouw onderneming verder ontwikkelen.
  • Te zorgen voor tevreden klanten. Snelle levering en betrouwbare retourverwerking zorgen voor een optimale klantbeleving.
  • Kosten te besparen. Bespaar tijd en geld door een efficiënte inrichting van order-, verzend- en retourprocessen.

Zo start je met e-fulfilment bij MyParcel.

Hebben we je interesse gewekt? Vraag een offerte aan, zodat we samen de mogelijkheden kunnen bespreken. We spreken je graag!

Veelgestelde vragen

Moet er een code op het product staan om het te kunnen scannen? 
Ja. Om een product te kunnen scannen, moet het voorzien zijn van een EAN-code. Deze zijn te verkrijgen bij GS1 Nederland.

Zijn er kosten verbonden aan de GS1 EAN code’s? 
Ja. Voor GS1 EAN/GTIN-codes betaal je eenmalige aansluitkosten én jaarlijkse abonnementskosten aan GS1 Nederland. De exacte kosten hangen af van het aantal barcodes dat je nodig hebt en je omzetcategorie. Voor kleine bedrijven starten de jaarlijkse bijdragen vanaf enkele tientjes.

Kan er iets zoals een folder worden toegevoegd bij een bestelling? 
Ja, dat kan. Dit noemen we een marketing insert – een extra toevoeging zoals een folder of flyer bij de bestelling. Hieraan zitten meerkosten verbonden.

Wat gebeurt er als een retour incompleet of defect is? 
Dat hangt af van de reden van retour en het type product. Wanneer een retourzending eenvoudig te controleren is op compleetheid en verkoopbaarheid, kan deze direct weer op voorraad worden gelegd. Voor producten die extra handelingen vereisen (zoals kleding dat opnieuw moet worden verpakt), worden de retouren doorgaans verzameld en eens per maand retour verzonden. Dit wordt vooraf met je afgestemd.

Hoe gaan jullie om met producten die te groot zijn en een toeslag pakken als jullie werken met een all in one tarief? 
Bij aanlevering in het magazijn worden de afmetingen en het gewicht van producten gecontroleerd, zodat je achteraf geen toeslag ontvangt voor te grote zendingen.
Wanneer meerdere producten tegelijk worden besteld, worden deze – indien nodig – in meerdere pakketten verzonden.
Houd wel rekening met mogelijke logistieke toeslagen, zoals een dm³- of brandstofopslag.

Als een zending direct vanaf de leverancier binnenkomt en er blijkt later dat een aanpassing nodig is aan het product doordat er bijvoorbeeld iets ontbreekt, hoe is dat dan op te lossen? Heb je bijvoorbeeld zelf toegang tot de producten? 
Wanneer een product moet worden aangepast, kunnen wij dit apart zetten om te beoordelen welke oplossingen mogelijk zijn. Dit gebeurt altijd in overleg met jou, zodat we samen bepalen wat de beste aanpak is.

Wat als je de 500 bestellingen onverhoopt toch niet haalt? 
De minimale hoeveelheid van 500 bestellingen per jaar is een richtlijn binnen de all-in oplossing. Dit aantal is gebaseerd op een gemiddelde om de samenwerking efficiënt en kostendekkend te houden.
Mocht het aantal bestellingen lager uitvallen, neem dan gerust contact met ons op om te bespreken welke mogelijkheden er zijn.

Wat als er kleine producten zijn waar geen barcode op past? 
Voor producten zonder barcode kunnen we niet garanderen dat de voorraad volledig correct wordt bijgehouden. Deze producten kunnen uiteraard wel verwerkt worden, maar hiervoor zal een maatwerkoplossing worden afgestemd.

Kun je zendingen ook splitsen tussen PostNL, DHL, DPD, etc. afhankelijk van product en verzendadres? En verzenden jullie internationaal?
Ja, dat is mogelijk. Net als bij de reguliere verzendopties van MyParcel kun je vervoerders combineren en selecteren per product of verzendadres.
Daarnaast verzenden wij wereldwijd, zoals je van ons platform gewend bent.