Hoe verstuur ik een digitale barcode naar mijn klant om printerloos te retourneren?
Printerloos retourneren is grotendeels gelijk aan de huidige manier van retourneren. Via de retourmail ontvangt jouw klant een link naar jouw persoonlijke retourportaal. Hier kunnen ze eventueel de retourredenen opgeven en betalen voor de unieke digitale barcode (indien jij dit hebt ingesteld). Op het retourportaal krijgt de klant vervolgens een barcode te zien. Deze kan jouw klant vanaf een mobiele telefoon laten scannen bij een PostNL locatie. De PostNL medewerker zal vervolgens het label voor jouw klant printen en het pakket als retourzending verwerken.
Gerelateerde vragen
Wanneer wordt printerloos retourneren ook voor andere soort zendingen beschikbaar?
Kan ik printerloos retourneren voor al mijn zendingen gebruiken?
Waarom kan ik geen gebruik maken van printerloos retourneren?
Wat is printerloos retourneren?
Kan ik een zending versturen zonder printerloos retourneren terwijl ik de functionaliteit heb geactiveerd?