Pakket naar België versturen

Pakket naar België versturen.

Voor het versturen van pakketten naar België ben je bij MyParcel aan het juiste adres! Met jouw account maak je voor deze zendingen ook makkelijk verzendlabels aan. Het invullen van douaneformulieren is niet nodig. Jij en jouw klant volgen de zendingen naar België van deur tot deur met de Track & Trace code.
Afbeelding voor

Aantal per jaar.

Tarieven.

1 – 99 € 9,25
100 – 249 € 8,75
250 – 499 € 8,25
500 – 999 € 7,75
1.000 + Offerte aanvragen

Verzendopties (standaard inbegrepen).

Genoemde tarieven zijn excl. btw en energietoeslag.

Specificaties.

Gewicht 0 – 23 kg
23 – 30 kg (+ groot pakket)
> 30 kg (+ vrachttoeslag)
Minimumformaat
Maximumformaat 100 x 70 x 58 cm
> 100 x 70 x 58 cm (+ groot pakket)
> 175 x 78 x 58 cm (+ vrachttoeslag)
Europese retourservice Beschikbaar voor retourzendingen vanuit België
Overkomstduur 1 – 2 werkdagen

Toeslagen.

Energietoeslag Als gevolg van de hoge energie- en brandstofprijzen rekent PostNL een energietoeslag van € 0,12 per pakket.
Toeslag handmatige verwerking
Piektoeslag Alleen tijdens de eindejaarsperiode geldt een toeslag van € 0,25 per pakket.
retourzending - webshop retouren

Bezorgoptie ‘afhalen op locatie’.

Ook in België neemt het aantal online bestellingen steeds meer toe. Om jouw serviceniveau ook in België hoog te houden is het mogelijk om de bezorgoptie ‘Afhalen op locatie’ toe te voegen aan de checkout van jouw webshop. Op die manier bepaalt jouw klant zelf waar en wanneer hij of zij het pakket wil ophalen. Met de locatiewijzer van PostNL kom je er gemakkelijk achter welke Belgische afhaallocaties gekozen kunnen worden.

Het aanbieden van Belgische PostNL afhaallocaties als bezorgoptie is mogelijk met behulp van onderstaande plug-ins. Klik op de plug-in en download de installatiehandleiding. Hierin lees je stap voor stap hoe je een bezorgoptie instelt.

Belangrijke verzendinformatie.

  • Vermeld altijd een telefoonnummer en e-mailadres van de geadresseerde op het verzendlabel, zodat de buitenlandse vervoerder de mogelijkheid heeft om contact op te nemen met jouw klant.
  • Zorg dat de naam van de geadresseerde exact overeenkomt met het naambordje van het huis of pand van de geadresseerde. Is jouw zending aan een bedrijf geadresseerd? Zorg dan dat de bedrijfsnaam overeenkomt met de naam op de gevel.
  • Wanneer je een toegangscode (van een deur of intercom) beschikbaar hebt van de ontvanger, vermeld deze dan ook op het verzendlabel. Dit kun je invullen bij het aanmaken van de zending in de kolom ‘Extra veld straat’.

Veelgestelde vragen.

Wat is de overkomstduur per land van mijn pakket met buitenlandse bestemming? Wanneer heb ik een douaneformulier nodig voor mijn zending? Wat zijn geldige postcodes?