Klantverhalen

Hoe een efficiënt verzendproces bijdroeg aan de groei van Verstegen.

25/03/2024
Afbeelding voor Hoe een efficiënt verzendproces bijdroeg aan de groei van Verstegen.

Efficiënter verzendproces door naadloze integratie met bol en WooCommerce.

Hogere klanttevredenheid door een sneller verzendproces.

Klanten altijd op de hoogte door het branded Track & Trace portaal.

Verstegen: Dé Nederlandse marktleider in kruiden en specerijen.

Verstegen Spices & Sauces B.V. is een Rotterdams familiebedrijf, opgericht in 1886. Inmiddels staat de vierde generatie aan het roer. Verstegen vindt dat kruiden en specerijen hét fundament zijn van smaak. De ingrediënten voor hun producten halen zij dan ook bij de oorsprong vandaan, door een duurzame samenwerking met lokale boeren. En dat stelt de consument op prijs, want inmiddels zijn de kruiden en specerijen van Verstegen in meer dan 1.800 supermarkten in Nederland en België te verkrijgen. Daarnaast bieden zij hun producten ook online aan via Picnic, bol én versturen ze jaarlijks duizenden pakketten vanuit hun drie eigen webshops: een webshop voor consumenten in Nederland, een webshop voor consumenten in België én een professionele webshop. Digital Brand Manager Frederique Sedee vertelt tegen welke verzenduitdagingen zij aanliepen en hoe een efficiënt verzendproces uiteindelijk bijdroeg aan groei en een hogere klanttevredenheid.

Uitdaging

“Een traag order- en verzendproces stond onze groeikansen in de weg.”
Het verzend- en orderproces van Verstegen verliep eerst via een ander verzendplatform. In het gehele verzendproces lagen echter verbeterkansen en ze kwamen tot de ontdekking dat het oude verzendproces hun groeikansen tegenhield. “We merkten dat het verzendplatform waar we mee werkten niet voldeed aan de groeikansen die wij voor ogen hadden. Ons oude verzendproces was traag en de orderverwerking verliep niet soepel. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een nieuw platform.”

Track & Trace pagina

“MyParcel is een gebruiksvriendelijk platform als het gaat om het gehele verzendproces. Je kunt gemakkelijk
vanuit meerdere systemen labels genereren, denk aan bol en WooCommerce.”

Oplossing

Een gebruiksvriendelijk verzendplatform dat processen stroomlijnt.
Om hun groeikansen te benutten, ging Verstegen op zoek naar een schaalbaar verzendplatform dat bovendien in staat was om order- en verzendprocessen soepeler en efficiënter te laten verlopen. Via hun Webshop Account Manager – Carlijn Robberecht – kwamen zij in aanraking met MyParcel.

“De reden dat wij zijn overgestapt naar MyParcel is vanwege de gebruiksvriendelijkheid van het platform. Je kunt gemakkelijk vanuit meerdere systemen labels genereren, denk aan bol en WooCommerce. Het vorige verzendplatform waar wij mee werkten had minder mogelijkheden om systemen te koppelen. We moesten dan ook vaak handmatig orders aanmaken en konden niet direct vanuit Magento kiezen voor meerdere labels. Nu werken wij met WooCommerce en MyParcel en dit proces is veel beter ingericht. Orders waarvoor je meerdere labels moet aanmaken kun je direct vanuit WooCommerce printen en alle andere orders komen ook direct vanuit het systeem.

Na het gereedmelden van de order krijgt de klant een mail met de track & trace code en als je hierop klikt komt de klant in een eigen Verstegen/MyParcel omgeving terecht waarop de klant alle informatie over het pakket kan terugvinden. Hierdoor krijgen wij ook minder vragen over bijvoorbeeld de levertijd van de pakketten.

Heb je een vraag of probleem? Dan zijn de medewerkers van MyParcel erg vriendelijk en behulpzaam en krijg je snel antwoord op je vragen. Wij hebben een heel aardig contactpersoon waar wij met onze vragen bij terechtkunnen. Er wordt echt naar ons geluisterd en dat is zeer prettig.”

Orders vanuit meerdere kanalen efficiënt omzetten in verzendlabels? Naast bol en WooCommerce is het verzendplatform van MyParcel te integreren met 30+ gratis koppelingen. Of koppel moeiteloos via onze API.

Resultaat

Een efficiënter verzendproces en hoge klanttevredenheid.
Inmiddels maakt Verstegen al bijna vier jaar gebruik van het verzendplatform van MyParcel om het verzendproces efficiënter te laten verlopen. 

“Door over te stappen naar MyParcel werd het gehele orderverwerkingsproces efficiënter. Het verzendplatform van MyParcel is gemakkelijk, snel en servicegericht, waardoor het verzendproces een stuk sneller verloopt. Daarnaast is de klant te allen tijde goed op de hoogte van de status van de zending dankzij het Track & Trace portaal. Het track & trace portaal kun je bovendien geheel in je eigen huisstijl maken, wat echt een pré is voor ons. Ook merken we sinds de samenwerking met MyParcel uit recensies van klanten dat zij blij zijn met de snelle levering. Dat zijn natuurlijk fijne berichten om te lezen! We zijn erg tevreden over MyParcel en gaan uit van een langdurige en fijne samenwerking.”

“Door over te stappen naar MyParcel werd het gehele orderverwerkingsproces efficiënter. Het verzendplatform van MyParcel is gemakkelijk, snel en servicegericht, waardoor het verzendproces een stuk sneller verloopt.”

Benieuwd wat MyParcel voor jouw e-commerce bedrijf kan betekenen?

Vraag vrijblijvend een demo aan en ontdek hoe de innovatieve verzendoplossingen binnen ons platform het verzendproces van je e-commerce bedrijf kunnen transformeren.

Demo aanvragen