Een efficiënter verzendproces door professionele verzendlabels.
Ontzorging in de financiële administratie.
Een soepelere operatie dankzij gebruikersrollen.
Hoe Monster Energy uitgroeide tot een merk met een uniek karakter.
Monster Energy staat bekend om zijn krachtige en diverse assortiment energiedranken, met een missie om iedereen te laten genieten van hun favoriete smaak Monster. Opgericht met een passie voor sterke smaken en unieke variëteiten, is Monster Energy uitgegroeid tot een merk met een sterke uitstraling en toegewijde fanbase. De oprichters streven naar een uniek merk dat niet alleen opvalt door smaak, maar ook door uitstraling. Monster Energy maakt al meer dan een jaar gebruik van het verzendplatform van MyParcel om hun producten te verzenden. In dit artikel lees je meer over de logistieke uitdagingen van Monster en hoe zij de samenwerking met MyParcel ervaren.
‘’Elke smaak heeft zijn eigen fangroep.’’
Monster Energy biedt momenteel 11 verschillende smaken aan in Nederland, met spannende nieuwe toevoegingen op de planning voor het komende jaar. Deze nieuwe smaken omvatten een suikervrije variant (green zero sugar), Lewis Hamilton 2.0 (perzik/nectarine), Monster Ultra Rosa (guave en aardbei), en Bad Apple (appel). ‘’We zien dat elke smaak zijn eigen fangroep heeft, en door de uitstraling van het merk, hebben we zelfs fans die lege blikjes verzamelen en doorverkopen op Marktplaats”, licht Regional Business Manager Pim Zwaagman toe. In een competitieve energiedranken-industrie onderscheidt Monster Energy zich door de nadruk te leggen op smaak, een sterke merkuitstraling en de toewijding van hun fans. De verscheidenheid aan smaken en het verzamelbare karakter van de blikken dragen bij aan het unieke karakter van het merk.
Een efficiënter verzendproces door professionele verzendlabels en meer!
De grootste logistieke uitdaging voor Monster Energy was het beheer van distributie. Met Coca Cola als partner voor distributie hebben ze momenteel weinig problemen. Om efficiënter te werken en onnodig reizen te vermijden, streven ze ernaar steeds meer via de pakketpost te verzenden.
Monster Energy maakt al meer dan een jaar gebruik van MyParcel’s verzendplatform. Ze kozen voor MyParcel vanwege het gemak, het overzichtelijke platform en de vriendelijke service. Het platform heeft hen geholpen bij uitdagingen zoals het op rekening zetten van bestellingen en het professionaliseren van het verzendproces door het gebruik van verzendlabels. ‘’Vroeger schreven we de adressen van consumenten en zakelijke partners gewoon op de verzenddoos, maar dit is toch wat onprofessioneel. Door MyParcel kunnen we nu makkelijk verzendlabels aanmaken en uitprinten. En, omdat verschillende collega’s verzenden via het account, is het ideaal dat we alles op rekening kunnen betalen. Het financiële gedeelte is voor ons erg duidelijk. We worden echt ontzorgd’’, vertelt Pim.
Een soepelere operatie dankzij gebruikersrollen.
MyParcel heeft het verzendproces van Monster Energy vereenvoudigd, waardoor het versturen van pakketten makkelijker is geworden en niet meer wordt uitgesteld. Hoewel er geen significante verandering in klanttevredenheid is waargenomen, heeft de verbeterde efficiëntie bijgedragen aan een soepelere operatie. ‘’Omdat verschillende collega’s verzenden via het account, maken we ook gebruik van gebruikersrollen. Zo kunnen we vooraf bepalen of een collega alleen verzendlabels mag aanmaken of ook toegang heeft tot bijvoorbeeld de financiële gegevens.’’, geeft Pim aan.
Service en persoonlijk contact als basis voor groei.
Monster Energy verkoopt momenteel niet direct vanuit Monster zelf, waardoor toekomstige groei in het aantal verzonden pakketten onzeker is. Momenteel gaan 50% van de pakketten richting consumenten en de overige 50% naar zakelijke klanten. ‘’De service van MyParcel, met zijn gemak en persoonlijke contact, zal echter van groot belang blijven, vooral als de behoefte aan online en offline verkoop blijft groeien.’’, benadrukt Pim.
‘’Accountmanager Gino staat altijd voor ons klaar.’’
De ervaring met MyParcel wordt gekenmerkt door fijn persoonlijk contact. ‘’Accountmanager Gino staat altijd voor ons klaar.’’, legt Pim uit. Voor Monster Energy is service belangrijker dan tarief, en MyParcel heeft zich bewezen als een betrouwbare partner in het optimaliseren van hun verzendprocessen.
Benieuwd wat MyParcel voor jouw e-commerce bedrijf kan betekenen?
Vraag vrijblijvend een demo aan en ontdek hoe de innovatieve verzendoplossingen binnen ons platform het verzendproces van je e-commerce bedrijf kunnen transformeren.