Retourneren

Zo richt je jouw Europese retourservice in.

01/10/2019
·
6 minuten leestijd
Europese retourservice ondernemer pakket

Wist je dat consumenten in het buitenland eerder een bestelling plaatsen wanneer ze deze ook retour kunnen sturen? Met de Europese Retourservice kan jouw klant eenvoudig vanuit een groot aantal Europese landen pakketten terugsturen. Gewoon via een lokaal postkantoor. Voor hen biedt het gemak, voor jou een uitbreiding van je service. Een snelle en eenvoudige retourservice zorgt uiteindelijk ook voor vertrouwen en zekerheid bij je klant. Maar over het belang van een goede retourservice vertellen we je in een andere blog meer. In deze blog zullen we je op weg helpen met het inrichten van je Europese retourservice.


Europese retourzendingen door klanten laten retourneren.

Het is natuurlijk logisch dat bij online aankopen de kans bestaat dat deze tegenvalt. De klant heeft de producten tenslotte niet kunnen passen, aanraken of echt kunnen zien. Het is daarom goed om je retourservice goed op orde te hebben, ook in het buitenland. In deze blog helpen we je bij de inrichting van een snelle en eenvoudige retourservice voor je Europese zendingen, oftewel jouw Europese retourservice.

Wil je direct de Europese retourservice voor je webshop inrichten? Log dan in en ga direct aan de slag! 

Europese zendingen door klanten laten retourneren.

In jouw MyParcel account kun je gemakkelijk je Europese retourservice inrichten voor de volgende landen: België, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië, Estland, Finland, Griekenland, Ierland, Luxemburg, Oostenrijk, Slovenië, Slowakije en Tsjechië. In de video hieronder leggen we je uit hoe je dat doet.

Het retourlabel.

Vanuit je MyParcel account verstuur je gemakkelijk een e-mail naar jouw klant met uitleg en een link om het retourlabel te kunnen downloaden. In jouw account staat de retour e-mail in de volgende talen voor je klaar: Duits, Frans, Engels, Spaans, Italiaans en Nederlands. Uiteraard is deze tekst (per land) naar eigen wens aan te passen. Geef ook bij de retourvoorwaarden aan hoe lang het retourlabel geldig moet zijn.

Het retouradres.

Stel het gewenste retouradres in zodat deze juist verschijnt op het retourlabel. Je kunt hier je eigen adres voor invullen maar het is ook mogelijk om MyParcel als retouradres aan te geven. Zo loop je nooit een retourzending mis. De retourzending kan door ons tenslotte altijd ontvangen worden.

Eigen bijdrage consument.

Als je wilt dat je klant een bijdrage levert aan het retour zenden van de bestelling kun je dat ook aangeven bij de retourinstellingen. Je kan het retourlabel ook gratis aanbieden, dan kun je het retourlabel zonder aanpassingen versturen.

Track & Trace code.

Bij het aanmaken van het retourlabel kan ook de Track & Trace code aangemaakt worden. Geef dit dan aan bij je retourvoorwaarden. Op die manier zijn jij en je klant altijd op de hoogte van de verzendstatus van de zending!