Branded retourpagina
Jouw eigen retourpagina inrichten.

Hoe ontwerp ik mijn eigen retourpagina?
Login in jouw account. Ga naar Shopinstellingen en klik ‘Merk’. Kies een subdomein, accentkleur en upload een logo. Het kiezen van een subdomein is verplicht, in tegenstelling tot het bepalen van een accentkleur en logo.
Scroll verder naar beneden en controleer of jouw contactgegevens en social media accounts correct zijn ingevuld. Deze zullen automatisch onderaan jouw retourpagina worden weergegeven wanneer je deze invult. Sla de wijzigingen op door onderaan op ‘opslaan’ te klikken.
Navigeer onder Shopinstellingen naar ‘Retouren’ en vervolgens ‘Retourportaal’. Zet ‘Gepersonaliseerd retourenportaal weergeven aan mijn klanten’ op ‘Ja’. Bepaal vervolgens welke tekst op jouw retourpagina moet worden getoond. Mocht je de tekst ook beschikbaar willen maken in een andere taal, dan kun je uit een van de opties kiezen. Voor een aantal talen hebben we namelijk de standaard vertaling beschikbaar. Sla de wijzigingen op door onderaan op ‘Opslaan’ te klikken. Wil je ook jouw eigen Track & Trace pagina ontwerpen? Klik dan hier.
De voordelen voor jou.
Een soepel retourproces houdt klanten tevreden, leidt tot hogere conversie en beïnvloedt de binding met jouw klanten positief.
Hoe eenvoudiger jouw retourbeleid, hoe sneller jij de producten weer in huis hebt en opnieuw kan aanbieden.
Met een geautomatiseerd retourproces maak je het voor jezelf en jouw klant gemakkelijk en bespaar je veel tijd.
Met een positieve retourervaring zijn consumenten tot drie keer meer geneigd om herhaalaankopen te doen.
Het vertrouwen in jouw webshop neemt toe, hierdoor zijn klanten loyaler en sneller geneigd terug te komen.
Jouw retour e-mail aanpassen.
Met de retour e-mail verstuur je eenvoudig retourlabels naar klanten. Deze retour e-mail hebben we alvast voor je ingesteld, maar kun je naar wens aanpassen.
- Login in jouw account.
- Ga naar Shopinstellingen > E-mails > Retouren.
- Klik op ‘Personaliseer jouw retour e-mail’.
- Er verschijnt een overzicht van alle landen waarvoor de MyParcel Retourservice beschikbaar is. Voor deze landen hebben we een retour e-mail voor je opgesteld. Mocht je deze willen aanpassen, klik dan op het icoontje bij het land waarvoor je de retour e-mail wilt wijzigen.
- Er opent een nieuw venster waarbij je de onderwerpregel en tekst van de e-mail kunt wijzigingen.
→ Bij ‘E-mailcodes’ zijn de codes weergegeven die je in jouw mail kunt invoeren om bepaalde kenmerken mee te geven.
- Wanneer jouw retour e-mail naar wens is, klik je onderaan op ‘Opslaan’. Vanaf dit moment ontvangen jouw klanten de gepersonaliseerde e-mail, wanneer jij hen een retourlabel stuurt.
