350
nieuwe klanten per maand die hun eigen Track & Trace pagina personaliseren.
23%
van de bezoekers keert via een banner terug naar de webshop.
151.002
unieke bezoekers per maand die de Track & Trace pagina meer dan 2 keer bezoeken.
40%
meer engagement op social media creëren door jouw social kanalen te integreren.
Wat is een Track & Trace pagina?
Consumenten, oftewel jouw klanten, zijn altijd nieuwsgierig naar de status van hun bestelling. Op een Track & Trace pagina is de verzendstatus van hun bestelling te achterhalen. De Track & Trace code van een bestelling (oftewel de zending) leidt naar deze Track & Trace pagina. We raden je daarom aan om de Track & Trace informatie automatisch via een e-mail met jouw klanten te delen. Deze e-mail linkt automatisch door naar jouw eigen Track & Trace pagina. Zowel de Track & Trace pagina als de e-mail kun jij heel eenvoudig personaliseren. Zo houdt je jouw klanten altijd op de hoogte van de status van hun bestelling en bied je een vriendelijke en transparante service helemaal in de look & feel van jouw webshop!
Hoe ontwerp ik mijn eigen Track & Trace pagina?
Om klanten op de hoogte te houden van de status van hun bestelling met jouw eigen Track & Trace pagina, dien je eerst jouw Track & Trace e-mail te activeren. Deze mail linkt namelijk door naar jouw Track & Trace pagina.
Login in jouw account. Ga naar Shopinstellingen en klik bij de betreffende webshop op ‘E-mails’. Zet hier ‘Verstuur Track & Trace mails’ op ‘Ja’.
Vul vervolgens jouw afzender e-mailadres en naam in en kies of je een bcc e-mail wilt ontvangen.
Maak hierna de keuze voor het verzendmoment van jouw Track & Trace mail. We raden je aan de optie ‘Na eerste scan vervoerder’ te kiezen. Jouw klant ontvangt dan het eerste bericht over de verzendstatus zodra jij het pakket bij de vervoerder inlevert.
Bepaal vervolgens of je wilt dat jouw klant notificaties van PostNL per mail ontvangt. We raden je aan deze optie op ‘Ja’ te zetten.
Klik tot slot op ‘Opslaan’. Jouw klant ontvangt vanaf nu Track & Trace e-mails van jou zodra je hem/haar de bestelling opstuurt.
Jouw klanten ontvangen nu automatisch Track & Trace mails van jou. Vanuit deze mail klikken zij op de Track & Trace code om de status van hun bestelling te bekijken op jouw Track & Trace pagina. Volg de stappen hieronder om deze pagina in de look & feel van jouw webshop te ontwerpen.
Ga nu naar Portaal en zorg dat gepersonaliseerde Track & Trace pagina ingeschakeld zijn.
Navigeer naar Merk. Hier kies je eens subdomein, accentkleur en upload je je logo. Scroll verder naar beneden en controleer of jouw contactgegevens en social media accounts correct zijn ingevuld. Deze zullen automatisch onderaan jouw Track & Trace pagina worden weergegeven. Klik onderaan de pagina op ‘Opslaan’.
→ Deze instellingen zijn niet van toepassing wanneer je deze al voor jouw eigen retourpagina hebt gedaan.
Navigeer weer naar ‘Portaal’. Integreer hier jouw Instagram of Twitter tijdlijn in de Track & Trace pagina. Geef vervolgens de review pagina op waar jij al jouw positieve reviews op ontvangt. Ook is er een promotiebanner met corresponderende URL en afbeelding in te stellen. Hiermee kun je advertenties voor jouw klanten creëren. Ben je klaar? Klik dan onderaan op ‘Opslaan’. Jouw eigen Track & Trace pagina is nu klaar voor gebruik! Benieuwd naar hoe jouw Track & Trace pagina er uit ziet? Klik dan rechts bovenaan op de button ‘Open in nieuw venster’.
Wil je ook jouw eigen retourpagina ontwerpen? Klik dan hier.
Meer herhaalaankopen en betrokkenheid stimuleren?
In onze whitepaper bespreken wij hoe je in vier simpele stappen jouw persoonlijke Track & Trace pagina optimaliseert. En geven wij jou per stap enkele waardevolle tips.