Retourredenen.

Jouw klanten om retourredenen vragen.

Retouren zijn nooit helemaal te voorkomen. Gemiddeld wordt 9% van alle online aankopen weer retour gestuurd. Het product voldoet bijvoorbeeld niet aan de verwachting, is kapot of komt niet overeen met de beschrijving op de website. Door Retourredenen te integreren in jouw retourservice, kun je jouw klanten vragen ‘waarom’ zij een bestelling retourneren. Je krijgt hiermee meer inzicht in de redenen van retouren en kunt hier actief mee aan de slag om jouw service nog verder te verbeteren. Zo zijn toekomstige retouren eventueel te voorkomen.
postnl pakket ontvangers retourredenen blob

Hoe schakel ik retourredenen in?

De Retourredenen zijn onderdeel van jouw eigen Retourpagina. Lees hier hoe je jouw eigen Retourpagina instelt.

  1. Login in jouw account. Ga naar accountinstellingen en klik bij de betreffende webshop op ‘Retour’. Klik daarna op “Retourredenen”. Zorg dat Retourredenen inschakelen’ op ‘Ja’ staat.
  2. Selecteer bij “Beschikbare redenen” welke retourredenen je wilt opnemen. Je kunt maximaal 15 redenen toevoegen.
  3. Klik onderaan de pagina op “Instellingen opslaan”

Dit zijn de voordelen voor jou.

Kom te weten waarom jouw klanten een bestelling retourneren.

Monitor retouren in jouw overzichtelijk dashboard.

Optimaliseer je retourbeleid.

Voorkom onnodige retouren in de toekomst.

Veelgestelde vragen.

Hoe komt mijn klant aan het retourlabel? Hoe kan mijn klant het retourlabel gebruiken? Kan ik een retourlabel meesturen bij een heenzending? Wie bepaalt wie voor het retourlabel betaalt? Kan ik een retourlabel meesturen bij een heenzending? Wie bepaalt wie voor het retourlabel betaalt? Waar kan ik mijn retourgegevens wijzigen?