Eigen retourpagina.

Jouw eigen retourpagina inrichten.

Het retourbeleid is een cruciaal onderdeel van de service van een webshop. Retouren zijn namelijk niet volledig te voorkomen en klanten verwachten dan wel snelle en duidelijke retourinstructies. Daarnaast willen ze op de hoogte blijven van de status van hun retourzending. Met een klantvriendelijk retourbeleid en een retourpagina in eigen huisstijl, kun je perfect op deze behoefte inspelen én van dit moment gebruik maken klantenbinding te stimuleren.

69%

van de consumenten bekijkt het retourbeleid voordat ze iets kopen.

35%

van de consumenten vindt informatie over de status van de retourzending belangrijk.

75 – 100%

van online shoppers komt niet meer terug na een slechte retourervaring.

Hoe ontwerp ik mijn eigen retourpagina?

Login in jouw account. Ga naar accountinstellingen en klik bij de betreffende webshop op ‘Portaal’. Zorg dat ‘Portaal inschakelen’ op ‘Ja’ staat.

Kies een subdomein, accentkleur en upload een logo. Het kiezen van een subdomein is verplicht, in tegenstelling tot het bepalen van een accentkleur en logo. 

→ Deze instellingen zijn niet van toepassing wanneer je deze al voor jouw eigen Track & Trace pagina hebt gedaan.

Scroll verder naar het onderdeel ‘Retourpagina’ en zet ‘Retourpagina inschakelen’ op ‘Ja’. Bepaal vervolgens welke tekst op jouw retourpagina moet worden getoond. Mocht je de tekst ook beschikbaar willen maken in een andere taal, dan kun je uit een van de opties kiezen. Voor een aantal talen hebben we namelijk de standaard vertaling beschikbaar.

Scroll verder naar beneden en controleer of jouw contactgegevens en social media accounts correct zijn ingevuld. Deze zullen automatisch onderaan jouw retourpagina worden weergegeven wanneer je deze invult.

Sla de wijzigingen op door onderaan op ‘Opslaan’ te klikken. Door bovenaan het rechterscherm op de ‘Retour’ button te klikken, zie je een voorbeeld van jouw retourpagina. Klik op ‘Open in nieuw venster’ voor een vergroot voorbeeld van jouw retourpagina.

Wil je ook jouw eigen Track & Trace pagina ontwerpen? Klik dan hier.

        De voordelen voor jou.

  • Een soepel retourproces houdt klanten tevreden, leidt tot hogere conversie en beïnvloedt de binding met jouw klanten positief.

  • Hoe eenvoudiger jouw retourbeleid, hoe sneller jij de producten weer in huis hebt en opnieuw kan aanbieden.

  • Met een geautomatiseerd retourproces maak je het voor jezelf en jouw klant gemakkelijk en bespaar je veel tijd.

  • Met een positieve retourervaring zijn consumenten tot drie keer meer geneigd om herhaalaankopen te doen.

  • Het vertrouwen in jouw webshop neemt toe, hierdoor zijn klanten loyaler en sneller geneigd terug te komen.

Jouw retour e-mail aanpassen.

Met de retour e-mail verstuur je eenvoudig retourlabels naar klanten. Deze retour e-mail hebben we alvast voor je ingesteld, maar kun je naar wens aanpassen.

  1. Login in jouw account.
  2. Ga naar accountinstellingen en klik bij de betreffende webshop op ‘Retour’.
  3. Scroll naar beneden en klik op ‘Personaliseer jouw retour e-mail’.
  4. Er verschijnt een overzicht van alle landen waarvoor de MyParcel Retourservice beschikbaar is. Voor deze landen hebben we een retour e-mail voor je opgesteld. Mocht je deze willen aanpassen, klik dan op het icoontje bij het land waarvoor je de retour e-mail wilt wijzigen.
  5. Er opent een nieuw venster waarbij je de onderwerpregel en tekst van de e-mail kunt wijzigingen.
    → Bij ‘E-mailcodes’ zijn de codes weergegeven die je in jouw mail kunt invoeren om bepaalde kenmerken mee te geven.
  6. Wanneer jouw retour e-mail naar wens is, klik je onderaan op ‘Opslaan’. Vanaf dit moment ontvangen jouw klanten de gepersonaliseerde e-mail, wanneer jij hen een retourlabel stuurt.

 

Veelgestelde vragen.

Hoe komt mijn klant aan het retourlabel? Gelden voor een retourzending dezelfde voorwaarden als een heenzending? Waar kan ik mijn retourgegevens wijzigen? Wie bepaalt wie voor het retourlabel betaalt? Kan ik een retourlabel meesturen bij een heenzending? Hoe maak ik een retourlabel aan?