Retouren

Retouren beheren met MyParcel.

Wist je dat 75% van de online shoppers niet meer terugkomt na een slechte retourervaring? Daarom is het belangrijk dat je het retourproces zo klantvriendelijk mogelijk maakt. Retouren zijn immers nooit volledig te voorkomen. Verbeter de retourervaring met de retourservices van MyParcel en stimuleer het aantal herhaalaankopen.  
retourzending - webshop retouren
afbeelding voor 69%

69%

van de consumenten bekijkt het retourbeleid voordat ze iets kopen.

afbeelding voor 35%

35%

van de consumenten vindt informatie over de status van de retourzending belangrijk.

afbeelding voor 75%

75%

van online shoppers komt niet meer terug na een slechte retourervaring.

Inzicht krijgen in retourredenen.

Vraag jouw klanten dan ook standaard waarom zij een bestelling retourneren. Voldoet het product bijvoorbeeld niet aan de verwachting, is het kapot of komt het niet overeen met de beschrijving? Pas deze inzichten toe om jouw service nog verder te verbeteren en voorkom toekomstige webshop retouren.

  • Breng de retourredenen van jouw klanten in kaart.
  • Optimaliseer het retourbeleid aan de hand van deze inzichten. 
  • Voorkom onnodige webshop retouren in de toekomst.

Een retourservice in jouw eigen look & feel.

In het verzendplatform van MyParcel personaliseer je niet alleen de retourmail, maar ook de retourpagina volledig in de look & feel van jouw webshop. Via de retourmail komen klanten op jouw persoonlijke, branded retourpagina terecht, waar ze het retourlabel downloaden en de retourzending kunnen volgen. Een branded retourservice…

  • Straalt professionaliteit uit 
  • Creëert herkenbaarheid
  • Wekt vertrouwen op

Printerloos retourneren.

Niet al jouw klanten hebben thuis een printer staan. Bied jouw klanten dan ook extra gemak met ‘Printerloos retourneren’ van PostNL. Een medewerker van een PostNL-locatie scant simpelweg de digitale barcode vanaf de smartphone van jouw klant en print het label voor ze uit. 

  • Retourlabels printen is niet langer nodig.
  • Draag bij aan een positieve retourervaring.
  • Stimuleer het aantal herhaalaankopen.
klantenservice contact opnemen myparcel

Vragen? We staan voor je klaar.

Hulp nodig bij het inrichten van een optimale retourservice om het aantal webshop retouren te verminderen? Ons support team staat zes dagen in de week voor je klaar en helpt je graag verder.