Selecteer taal

Nederlands English

Selecteer taal

Nederlands English

Retouren

Verhoog je conversies met onze retouroplossing.

Maar liefst 52% van de Nederlandse online shoppers stuurt weleens een product retour. Optimaal retourbeheer is dan ook onmisbaar! Bied klanten een onvergetelijke retourervaring en verhoog het aantal conversies met de slimme retouroplossing van MyParcel. 
Vrouw met pakket in haar handen.

Minimaliseer retouren en verhoog de klanttevredenheid met onze effectieve retouroplossingen.

Bespaar tijd en geld met geautomatiseerde retourverwerking via het branded retourportaal.

Bied klanten maximale flexibiliteit en onderscheid je in de markt met uitgebreide retourmogelijkheden.

Minimaliseer het aantal retouren op basis van retourdata.

Door het verzamelen en analyseren van data over retouren kun je patronen herkennen, zoals specifieke producten die frequent worden geretourneerd. Breng via MyParcel de retourredenen in kaart om toekomstige retouren te minimaliseren.

Meer over retourredenen
Retourpagina om in te vullen wat de reden van retour is. Keuze uit verkeerde maat, de kleur is anders dan verwacht, voldoet niet aan mijn wensen, elders goedkoper en overige redenen.
Retourpagina te personaliseren naar eigen webshop. Hier kan je aangeven wat de reden van retour is in de brand van een webshop.

Vergroot de merkbeleving met een branded retourpagina.

Versterk de merkherkenning en vertrouwen door klanten door te verwijzen naar een gepersonaliseerde retourpagina, die naadloos aansluit bij de merkidentiteit van je e-commerce bedrijf. 

Een branded retourpagina creëren

Stel retourregels in.

Met retourregels kun je jouw gewenste pakketvoorkeuren instellen op basis van het land waar de retourzending vanuit wordt verzonden. Kies voor de bestemming eenmalig het gewenste:

  1. Pakkettype
  2. Vervoerder
  3. Verzendoptie(s)

De volgende keer wanneer je een retourzending aanmaakt vanuit een specifiek land, worden de pakketvoorkeuren automatisch ingevuld.

Pagina om retourregels in te stellen. Regels kunnen ingesteld worden voor verschillende landen zoals nederland belgie en frankrijk.
Keuze om de taal te wijzigen.

Bied internationale klanten een soepele retouroplossing.

Verkoop je wereldwijd? Bied internationale klanten de mogelijkheid om zelfstandig retourlabels te genereren door een retourpagina aan te maken in de taal van de klant.

Geef je klanten de regie over hun retouren.

Via je branded retourpagina maken klanten zelf eenvoudig een retourlabel aan. Ze hoeven alleen het land, de barcode van de zending en hun postcode in te vullen om het retourlabel te genereren. Of genereer een retourlink en plaats een retourknop in je webshop, zodat klanten in één klik een zending aan kunnen maken.

Pagina om retourlabel toe te voegen. Na het downloaden is een label 72 uur geldig. Email invullen om retourlabel te downloaden.
Digitale barcode voor een retourzending. Bevestiging te vinden in de email.

Bied extra gemak met printerloos retourneren.

Niet al jouw klanten hebben thuis een printer staan. Bied klanten extra gemak met ‘Printerloos retourneren’ van PostNL. Een medewerker van een PostNL-locatie scant simpelweg de digitale barcode vanaf de smartphone van je klant en print het label voor ze uit. 

Meer over printerloos retourneren
Laptop met myparcel webpagina open.

Vraag een demo aan en ontdek de kracht van ons platform!

Benieuwd hoe de innovatieve verzendoplossingen binnen ons platform het verzendproces van je e-commerce bedrijf kunnen transformeren? Vraag vrijblijvend een demo aan en ontdek wat MyParcel voor jouw e-commerce bedrijf kan betekenen.

Demo aanvragen