Social Shipping
Verkopen via social media en direct verzendlabels aanmaken met Social Shipping!
Wat is social shipping?
Bij gebruik van social media als verkoopkanaal kost het je nu veel handelingen om een daadwerkelijke verkoop op het platform te realiseren. Gegevens moeten worden uitgevraagd, met de gegevens wordt handmatig een label aangemaakt, er moet uitleg gegeven worden over de manier van verzenden en bezorging en er vindt een betaling plaats. Dat is foutgevoelig en onhandig. Het kan een stuk makkelijker, gebruiksvriendelijker én mooier met Social Shipping. Social Shipping is de functionaliteit binnen ons platform die jou in staat stelt om voor jouw verkochte product(en) direct een verzendlabel aan te maken vanuit elk gewenst social media platform.
Het social shipping proces uitgelegd.
1. Genereer een link voor de bestelling.
2. Deel de link via social media, e-mail of Whatsapp.
3. Jouw klant vult de benodigde gegevens in voor het aanmaken van het verzendlabel.
4. Het verzendlabel verschijnt automatisch in jouw zendingenoverzicht en is klaar om geprint te worden.
5. Plak het verzendlabel op de zending en breng deze naar een PostNL locatie bij jou in de buurt.
De voordelen voor jou (en jouw webshop)!
1.
Laagdrempelig aansluiten van een nieuw verkoopkanaal.
2.
Mogelijk om te verkopen en verzenden zonder webshop.
3.
Gemak voor jou én de koper. Nooit meer handmatig contact- en adresgegevens overnemen voor het maken van een verzendlabel.
4.
Kans op verkopen via social media is groter, de koper hoeft het platform niet meer te verlaten en heeft daardoor minder kans om afgeleid te raken en/of af te haken.
5.
Consumenten hebben tegenwoordig weinig tijd en gaan naar social media om geïnspireerd te worden. Social media is daarom de perfecte plek om ook de aankoop direct te faciliteren. Ook impulsaankopen worden hierdoor zeer makkelijk gemaakt.
6.
Met Social Shipping bied je dezelfde betrouwbare en geloofwaardige koopervaring als in jouw webshop, alleen dan op social media. Fijn voor jou, maar ook zeker voor de koper! De koper kiest zelf een bezorgoptie en je houdt hem/haar op de hoogte van de status van de bestelling met jouw eigen Track & Trace mail en -pagina.
7.
Makkelijk overzicht behouden. Heb je meerdere verkoopkanalen? Koppel deze dan eenvoudig binnen jouw account van MyParcel om al jouw zendingen overzichtelijk te hebben. Ook handig voor jouw administratie!