Actuele updates.

Actuele updates m.b.t. de eindejaarsperiode 2023.

Op deze pagina delen we alle actuele updates over onze services, eventuele vertragingen, wijzigingen in het bezorgproces en ons platform als gevolg van de drukke eindejaarsperiode. Voor alle informatie over de voorbereidingen en wijzigingen om de piekperiode zo goed mogelijk te ondervangen, verwijzen we je naar deze pagina.
eenvoudig verzendlabels aanmaken

[21-12] Afwijkende openingstijden en wijzigingen. Tijdens Kerstmis en oud en nieuw wijzigen onze openingstijden. Bekijk hier onze openingstijden tijdens de feestdagen. Daarnaast hanteren PostNL, DHL en UPS afwijkende aanlever- en bezorgdagen tijdens de feestdagen. Bekijk onze hand-out voor een overzicht.

[23-10] Aangepaste haal- en brengservice. Houd rekening met de aangepaste haal- en brengservice van PostNL en DHL tijdens de eindejaarsperiode. Wil je rond Black Friday, Sinterklaas of Kerstmis meer pakketten laten ophalen dan normaal? Geef dan jouw planing aan ons door via het caseportaal.

[11-10]  Piektoeslag. Om tijdens de drukke eindejaarsperiode zoveel mogelijk pakketten te verwerken en bezorgen, nemen vervoerders extra maatregelen. Zij nemen speciaal voor deze periode meer personeel aan en zetten meer materiaal in. Om dit deels te kunnen bekostigen, voeren sommige vervoerders een piektoeslag in. 

  • PostNL: De piektoeslag van PostNL geldt van 19 november tot en met 31 december 2023 en bedraagt € 0,25 per pakket en € 0,15 per brievenbuspakje en wordt bovenop jouw gebruikelijke tarief doorberekend. 
  • UPS: De piektoeslag van UPS geldt van 1 oktober tot en met 14 januari 2024 en geldt voor pakketten die aan de specificaties van de grootpakkettoeslag of van de extra afhandelingskosten voldoen. De hoogte van de piektoeslag is variabel en afhankelijk van de bestemming. Meer informatie over de pakketspecificaties waarop deze toeslag van toepassing is en het tarief vind je op ups.com.