Actuele updates m.b.t. de eindejaarsperiode.

Actuele updates m.b.t. de eindejaarsperiode.

Op deze pagina delen we alle actuele updates over onze services, eventuele vertragingen, wijzigingen in het bezorgproces en ons platform als gevolg van de drukke eindejaarsperiode. Voor alle informatie over de voorbereidingen en wijzigingen om de piekperiode zo goed mogelijk te ondervangen, verwijzen we je naar deze pagina.

[20/12] Belangrijke informatie omtrent de Haalservice:

  • Als gevolg van de landelijke lockdown is het vanaf 20-12-2021 t/m 05-01-2022 niet meer mogelijk om extra volume aan te vragen via onze Haalservice.
  • Het is niet meer mogelijk om incidentele Haalserviceritten aan te vragen voor op 24 december en op 31 december.
  • Haalserviceritten worden op 24 december en op 31 december 2 uur eerder gereden. Bekijk onze hand-out voor een totaaloverzicht.

[20/12] Op zaterdag 18 december zijn er nieuwe maatregelen afgekondigd door de overheid. Door de sluiting van niet-essentiële winkels is het drukker dan normaal. Je post en pakketten kunnen wat langer onderweg zijn dan je van ons gewend bent. PostNL-punten mogen wel openblijven. Vaak met andere openingstijden. Wil je zeker weten of een PostNL-punt open is? Kijk dan even op de locatiewijzer van PostNL.

[8/12] Tussen 09.00 en 10.00 uur is het niet mogelijk om verzendlabels aan te maken voor bestemmingen buiten Nederland. Vanaf 10.00 uur is dit weer mogelijk. Onze excuses voor het ongemak. 


[2/12] Het is momenteel drukker bij onze vervoerders als gevolg van de vele online bestellingen. Houd er rekening mee dat jouw pakketje mogelijk wat langer onderweg is. Het kan daarom voorkomen dat jouw zending nog geen (vervolg)scan heeft gehad. Wij raden je aan om nog even geduld te hebben. Onze vervoerders doen er alles aan om jouw pakketten zo snel mogelijk te bezorgen.

Update: Het is weer mogelijk om verzendlabels aan te maken voor alle Wereldzendingen. Hiermee is de storing verholpen.

[1/12] We ondervinden momenteel problemen bij het aanmaken van een Wereldzending. Hierdoor wordt het verzendlabel niet juist weergegeven. Samen met PostNL proberen we dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. In de tussentijd kun je geen Wereldzending aanmaken, met uitzondering van de landen hieronder. Voor deze landen is het wél mogelijk om een Wereldzending aan te maken.

  • China
  • Brazilië
  • Canada
  • Hongkong
  • Israël
  • Nieuw-Zeeland
  • Rusland

We laten op deze actuele updates pagina weten zodra het probleem verholpen is. Onze excuses voor het ongemak.

[30/11] Het Black Friday weekend is voorbij! Houd er rekening mee dat jouw pakketje mogelijk wat langer onderweg is. Tip: laat jouw klanten weten dat de levertijden langer kunnen zijn. Op die manier kun je de verwachtingen van jouw klanten het beste managen.

[19/11] – Van 20 november t/m 31 december 2021 geldt een piektoeslag op pakketten die via PostNL worden verzonden met bestemming binnen Nederland, binnen Europa, buiten Europa en pakketten die retour worden gestuurd door de ontvanger. De piektoeslag bedraagt € 0,25 en wordt bovenop jouw reguliere prijs en bestaande toeslagen voor het versturen van een pakket doorberekend.