PostNL
Pakketten verzenden met PostNL.
Tarieven zendingen binnen Nederland. |
|
Pakketten per jaar. | Tarieven. |
1 – 250 | € 6,25 |
250 – 500 | € 6,15 |
500 – 1.000 | € 6,05 |
1.000 – 2.500 | € 5,95 |
2.500 – 5.000 | € 5,85 |
5.000 + | Offerte aanvragen |
|
|
Brievenbuspakjes per jaar. | Tarieven. |
1 – 500 | € 4,15 |
500 – 1.000 | € 3,97 |
1.000 – 2.500 | € 3,89 |
2.500 – 5.000 | € 3,64 |
5.000 – 10.000 | € 3,40 |
10.000 + | Offerte aanvragen |
Genoemde tarieven zijn excl. btw en eventuele toeslagen.
Kijk hier voor een overzicht van alle specificaties en toeslagen.
Specificaties Pakket. |
|
Gewicht | 0 – 23 kg 23 – 30 kg (+ groot pakket) > 30 kg (+ vrachttoeslag) |
Minimumformaat | 10 x 10 x 1 cm |
Maximumformaat | 100 x 70 x 58 cm > 100 x 70 x 58 cm (+ groot pakket) > 175 x 78 x 58 cm (+ vrachttoeslag) |
Volumetoeslag | Er wordt een toeslag berekend o.b.v. van het volume (L x B x H) van een pakketzending. |
|
|
Specificaties Brievenbuspakje. |
|
Gewicht | 0 – 2 kg > 2 kg (+ brievenbuspakje toeslag) |
Minimumformaat | 14 x 9 cm |
Maximumformaat | 38 x 26,5 x 3,2 cm > 38 x 26,5 x 3,2 cm (+ brievenbuspakje toeslag) |
Toeslagen. |
|
Volumetoeslag (Pakket NL) | |
< 50 dm3 | Gratis |
50 – 100 dm3 | € 0,54 |
100 – 200 dm3 | € 1,63 |
> 200 dm3 | € 3,27 |
Energietoeslag | Als gevolg van hoge energie- en brandstofprijzen geldt een energietoeslag van € 0,12 per pakket. |
Toeslag handmatige verwerking (Pakketten) | Als producten niet juist of niet stevig verpakt zijn, kunnen ze het logistieke proces van de vervoerder verstoren. Hiervoor betaal je een toeslag van € 3,46 per pakket. |
Piektoeslag | Alleen tijdens de eindejaarsperiode geldt een toeslag van € 0,25 per pakket en € 0,15 per brievenbuspakje. |
Brievenbuspakje toeslag | Voor brievenbuspakjes die niet voldoen aan de afmetingen en/of het gewicht rekent PostNL direct een toeslag door. |
De voordelen van PostNL.
Lever jouw pakketten in bij één van de ruim 3.500 PostNL-locaties.
Laat jouw pakketten simpelweg ophalen met de Haalservice van PostNL.
Kies voor extra zekerheid met één van de vele verzendopties van PostNL.
Maak gebruik van de retouropties Printerloos retourneren en Retourredenen.
Pakketten laten ophalen met de Haalservice.
Met de Haalservice laat je eenvoudig tot 25 pakketten thuis of op een gewenst ophalen door PostNL. Wil je meer dan 25 pakketten op laten halen? Kies dan voor de Haalservice Plus.


PostNL verzendopties.
Maak bij het verzenden van je pakketten gebruik van de diverse verzendopties van PostNL. Kies bijvoorbeeld voor extra zekerheid bij het verzenden van waardevolle pakketten met de verzendoptie ‘Verzekerd versturen’. Of verstuur je pakketten met de verzendoptie ‘Handtekening voor ontvangst’.
Eenvoudig retourlabels aanmaken voor webshop retouren.
Maak jouw retourproces zo efficiënt en klantvriendelijk mogelijk met de retourservice van MyParcel. Via ons verzendplatform stuur je eenvoudig retourlabels naar klanten waarmee ze brievenbuspakjes en pakketten retour kunnen sturen binnen Nederland of in het buitenland. Je kunt ook handmatig een e-mail naar jouw klant versturen met een link om het retourlabel te downloaden.
- Een aangename en efficiënte retouroplossing voor jou, en voor jouw klant.
- Hoe eenvoudiger het retourproces, hoe sneller jij de producten weer kunt aanbieden.
- Klanten leveren de retourzendingen in bij één van de ruim 3.500 PostNL-locaties.


PostNL retouropties.
Bied jouw klanten extra service en gemak met de retouropties van PostNL. Zo hoeven jouw klanten niet langer een retourlabel te printen met de retouroptie ‘Printerloos retourneren’. Krijg daarnaast inzicht in de ‘Retourredenen’ van jouw klanten door standaard te vragen waarom zij een bestelling retourneren. Zo voorkom je onnodige retouren in de toekomst!
PostNL-locaties in de buurt.
PostNL heeft meer dan 3.500 locaties door heel Nederland. En er komen steeds meer locaties bij! Zo vind je altijd een PostNL-locatie bij jou in de buurt. Vind hieronder de dichtstbijzijnde afleverlocatie.


Vragen? We staan voor je klaar.
Vragen over het verzenden van pakketten met PostNL? Of heb je een andere vraag? Ons support team staat zes dagen in de week voor je klaar en helpt je graag verder.